مجله سلامت

اخبار و دانستنیهای حوزه سلامت



درمان سبز

درمان سبز

در دنیای مدرن امروز با همه نو آوری ها و جذابیت هایش، طبی بر گرفته از هزاران سال قدمت خود نمایی می کند که با وجود سادگی، به علت دارا بودن فواید بسیار، در مقابل طب مدرن نظر بیماران را به خود جلب می‌کند.
عوارض جانبی به علت مصرف دارو های شیمیایی، استقبال عمومی به مصرف دارو ها با پایه طبیعی را بالا برده است. وجود بیماری های جدیدی که شناخت کامل آنها هنوز میسر نشده است و بیشتر از این ها، همه و همه دلایلی  است که مردم جوامع مختلف را به سمت استفاده از این طب سبز که همان طب سوزنی است سوق داده.
هم اکنون طب سوزنی با قدمتی چند هزار ساله، جای پای خود را به عنوان یک طب درمانگر در جوامع مختلف بیشتر و بیشتر باز می کند

.
استفاده درمانی و تحقیقاتی در بیش از یکصدوشصت کشور جهان، وجود بیش از بیست هزار انستیتو، و بیش سیصد هزار متخصص طب سوزنی و غیره، نشانه هایی از روند مورد قبول واقع شدن این طب درجوامع مختلف می باشد.
از سال یک هزار و نهصد هفتاد شش مسیحی، وپس از تایید سازمان بهداشت جهانی، مبنی بر درمان بیش از پنجاه نوع بیماری توسط طب سوزنی، انقلابی جدید در گسترش این طب بوجود آمد. تا آنجا که هم اکنون در کشور های مختلف مردم به دنبال دانستن و استفاده از این طب به عنوان یک روش درمانی معتبر و بی خطر میباشند.
میگرن، کمردرد، سردرد های تنشی، آرتروز ها، درد های مفصلی، ضعف عضلات ،فلج عضلات، بیماری های داخلی همچون: افزایش چربی خون ،ناپایداری در میزان فشار خون، عدم توانایی در کنترل دیابت، اعتیاد به مواد مخدر و سیگار و الکل، نازایی، درد های قاعدگی، اضطراب، افسردگی، بی خوابی و بد خوابی و غیره
قسمتی از لیست بیماری هایی است که طب سوزنی در درمان آنها موثر است.
در ایران نیز انجمن علمی طب سوزنی ایران ومعاونت طب مکمل وزارت بهداشت مسئولیت گسترش و برنامه ریزی این طب را بر عهده دارند.


 
گردآورنده مطلب: دکتر حسین سکوتی 
دارای گواهینامه بین‌المللی طب سوزنی از آکادمی طب سوزنی پکن
تنها پزشک طب سوزنی مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در استان گلستان
با 35 سال سابقه طبابت


    به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
تلگرام فیش بوک اینستاگرام لینکداین تویتر

    برچسب ها


    دیدگاه شما



ثبت دیدگاه


فروشگاه و تعمیرگاه کولر اتومبل خلیل
فروشگاه اینترنتی چارقد و روسری و پوشاک زنانه